Samstag, 2. April 2016

2016 Reading Challenge

Hey meine Lieben♥

Dieses Jahr möchte ich nur an zwei Challenges teilnehmen. Zum einen die SUB-Abbau, bzw Motto Challenge (hier) und die 2016 Reading Challenge.

Bei dieser Challenge geht es darum, dass man Bücher zu bestimmten Themen und Vorgaben liest. Die Vorgaben, die ich nutze, habe ich auf dieser Seite gefunden: Ich habe jedoch nicht alle Vorschläge übernommen, manche habe ich abgeändert und eigene aus der 2015-Challenge eingefügt.

1. A book based on a fairytale:
2. A National Book Award winner: "Eine Legende" von William Faulkner
3. A YA bestseller: "An abundance of Katherines" von John Green
4. A book you haven't read since High School: "Beste Freundin, blöde Kuh."
5. A book from your childhood: "Der satanarchäolügenialkohöllische Wunschpunsch" von Michael Ende
6. A book translated to English: "Penguin Island" von Anatole France
7. A book set in the future: "Radioactive" von Maya Shepherd
8. A book set in Europe: "Das Parfüm" von Patrick Süskind
9. A book that's under 150 pages:
10. A New York Times Bestseller: "The girl on the train" von Paula Hawkins
11. A book that's becoming a movie this year: Die fünfte Welle
12. A book recommended by someone you just met:
13. A book you can finish in a day: "Hex Hall" von Rachel Hawkins
14. A book written by a celebrity:
15. A book more than 100 years old: "Die 8 Gesichter am Biwasee" von Max Dauthendey
16. A book that's more than 600 pages: "Sturz der Titanen" von Ken Follett
17. A book from Oprah's Book Club: "A lesson before dying" von Ernest J. Gaines
18. A science-fiction novel: "Ich bin Nummer vier" von Pittacus Lore
19. A book recommended by a family member: "Das Lächeln der Fortuna" von Rebecca Gablé
20. A graphic novel: Maus
21. A book that is published in 2016:
22. A book with a protagonist who has your occupation: "Scherbenparadies" von Inge Löhnig
23. A book that takes place during Summer: "Mein Sommer nebenan" von
24. A trilogy: Cassandra Clare: Chroniken der Schattenjäger
25. A murder mystery: "Der Ruf des Kuckucks" von J.K. Rowling
26. A book written by a comedian: "Ich bin dann mal weg" von Hape Kerkeling
27. A dystopian novel: "The Bone Season- die Träumerin" von Samantha Shannon
28. A book with a blue cover: "Soul Seekers" von Erin Hunter
29. A book that someone gave you: "Schweig still, süßer Mund" von Janet Clark
30. The first book you see in a bookstore:
31. A classic from the 20th century: "Herr der Fliegen"
32. A book from the library:
33. A bigoraphy: "Der Henker. Leben und Taten des SS-Hauptsturmführers Amon Leopold Göth"
34. A book about a road trip
35. A book that takes place on an island
36. A book written by an author with your same initials: "Tagebücher" von Maria Dabrowska
37. A banned book: "American Psycho" von Bret Easton Ellis
38. A book that takes place in your hometown: "Jung, blond, tot" von Andreas Franz
39. A book you own but have never read: "Verschwörung auf Castle Cant" von Kevin B Path

40. A book by an author you've never read before: "Das Rachespiel von Arno Strobel
41: A book that scares you: "Black Angel" von Graham Masterton
42. A book based in a true story: "Nicht ohne meine Tochter" von Betty Mahmoody
43. A book with nonhuman characters: "Glennkill" von Leonie Swann
44. A book with a number in the title: "Artikel 5" von Kristen Simmons
45. A book of short stories: "Zwischen Nacht und Dunkel" von Stephen King
46. A book at the bottom of your to-read list: "Ich liebe dich. Gefällt mir." von Sera
47. A play: "Romeo und Julia" von William Shakespeare
48. A book set during Christmas: "Die Weihnachtsgeschichte" von Charles Dickens
49. A book by an author of a different country: "Battle royale" von Koshun Takami
50. A book that came out the year you were born: "Die Brücken der Freiheit" von Ken Follett

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen